torsdag 28 maj 2015

Kärlekens planet

En känslomässig period må jag säga, alla ni som vet något om astrologi vet också att den stränge läromästaren Saturnus befinner sig i Skyttens tecken och backar tillbaka till Skorpionens tecken, detta medför att den är på väg att ställa sig mittemot min måne som befinner sig  i Oxens tecken. Fokus på min känslokropp alltså, som om det inte varit det innan! :-) Well, det finns inte mycket att göra mer än att stanna i kroppen, försöka följa med flödet och känna de känslor som vill komma fram. Som en väninna till mig uttryckte det tidigare i veckan, jag är här för att öppna mig och vara tillgänglig, jag förstår inte vad jag annars skulle till jorden att göra? Om inte för att älska, älska och älska! Igen, igen och igen. I Indien kallas Saturnus för kärlekens planet, jag börjar förstå varför. Meningen med livet är att vara i kroppen och känna allt som finns där, så hittar vi kärlekens flöde igen.



Inga kommentarer: