måndag 31 augusti 2015

Helgens kurshelg.

En av många kurshelger är till ända, den var magisk och lite annorlunda, vi hade en övervikt av män med oss denna gång! Jag känner mig ärad inför detta då jag vet inom mig att detta är lösningen på världens problem, om alla människor lär sig att känna sina känslor, att möta sig själva djupt inifrån, kommer vi inte att behöva kriga eller konkurera mer på jorden. Om alla män möter sig själva, vågar släppa fram sin feminina energi och vara, nakna, sårbara, öppna,  känna och dela sina känslor med gruppen, så kommer samhället och politiken att förändras snabbt, den är ju byggd på "den gamla mannens" avstängdhet, den som kan roffa åt sig mest och vara mest självupptagen, utan empati och rättvis fördelning, vinner. Den som vågar förändra sig själv från grunden, vågar också gå till botten i samhället för att förändra den strukturen. Jag känner mig så ödmjuk och tacksam, att känna sina känslor i stället för att trycka ned dem är vägen till fred, frihet, kärlek, lycka och glädje. Men vi får inte glömma bort att vi inte kan vara utan "dåligt" väder för att kunna njuta av solen. Att acceptera alla väder och alla känslor är vägen till att kunna njuta av alla tillstånd som finns inom oss, vi är så heliga och så storslagna, allihop. För den som vill hoppa på höstens Plushealingutbildning finns möjlighet att göra det den 12 och 13 september eller den 19 och 20 september. Tack livet.



Inga kommentarer: