måndag 25 januari 2016

Tack för i helgen.

Det har varit en helt underbar och fantastisk helg! Den inleddes med ett spa-besök i gamla stan med väninnan för att sedan gå in i ett heligt, högt och kärleksfullt skrivande. (Egna ord..) I alla fall har det känts som om flödandet i skrivandet har återvänt och då är det ingenting som jag saknar. Jag har njutit av mig själv och av mitt skapande, det är en lycka i sig, tänk vad kreativiteten kan göra oss nöjda och glada. Älskandet har också återvänt, det finns ju ingen annanstans än i oss själva men i bland kan det inre arbetet handla om något annat. Som att släppa fram gamla sorger och bearbeta gamla relationer. "Det finns ingen speciell relation", är en insikt som banar väg och öppnar nya dörrar för oss.

Jag håller på att arbeta med ett manus som handlar om Maria Magdalena medvetandet, som alla människor kan nå inom sig själva, precis som Kristus medvetandet. Jag har hjälp av självaste, Maitreya, Kristus, för att skriva boken och man kan säga att vi skriver den tillsammans. Det har inte varit en enkel resa på något sätt och är det inte fortfarande men när det flödar känns det underbart. Det handlar om att släppa in den del av oss själva som vi kanske har motstånd mot eller har svårt för, för mig har det nästande uteslutande handlat om att rena min feminina källa för att kunna släppa in min maskulina kraft på djupet. Jag säger Amen och tack för denna vackra dag, och för helgen som gick. Kram.

Inga kommentarer: