måndag 3 april 2017

Merkurius, Mars och Ceres.

Merkurius och Mars befinner sig båda inom Oxens varma och kärleksfulla atmosfär, här månas det om hemmet och familjen. Materia skall vårdas och tas hand om, undrar vad mer Merkurius och Mars önskar åstadkomma, vill de möjligen att Oxen kommer ur sina inpräglade beteenden, skaffar sig nya vanor och förhållningssätt, granskar mönstren och kanske kommer ut med något alldeles nytt, talar ur skägget? Jag tror personligen att Mars och Merkurius befinner sig i Oxen för att sätta fart på dessa ibland lite långsamma Kärleksgudinnor. Oxens tecken styrs av Venus som nu går retrograd, dags att minnas och gå tillbaka till kärnan en gång till, kanske dyker det upp människor från det förflutna som har betytt mycket för Oxen eller för Vågen, som båda styrs av Venus. Fast egentligen gäller det alla stjärntecken, vi påverkas alla av Kärleksgudinnan när hon går baklänges. Hon är på väg in i fiskarnas tecken där det flödar av kärlek för henne och hon kan använda sig av sin magnetism.

Jag har börjat undersöka dvärgplaneter, jag har alltid använt mig av Kiron, planeten som upptäckes 1977 och som står för den nya tiden, new age, och som är en bro mellan det gamla och det nya. Kiron säger också något om det känslomässiga sår vi föddes med i den här inkarnationen, som sedan upprepades i barndomen, och antagligen också i det vuxna livet. Det mönster som vi vill bryta, läka och komma ur. Det sägs att när man upptäcker en ny planet, får mänskligheten tillgång till en ny energi, Pluto t.ex. som upptäcktes 1930, står för födelse och död, kraftfulla transformationer, sägs ha samband med att atombomben uppfanns. När man upptäckte Kiron var New age-rörelsen på intågande. När jag "upptäckte" Ceres, en annan dvärgplanet som fått namn efter den grekiska Gudinna som vakar över det som växer och skördas på Moder jord, sädesgudinnan, när jag släppte in henne kom en virvelvind och jag blev varse om att jag släppte in en ny energi som jag inte hade kommit i kontakt med tidigare. Jag läste vad jag kom över och kollade upp var hon fanns någonstans i mina vänners horoskop, en glädje att finna en ny Gudinna som vakar över oss med en ny energi. Den vän jag har som också arbetar med att föra fram "Den sanna sexualiteten", har Ceres alldeles invid Accendenten. Så ljuvligt och bekräftande.
Ceres placering i horoskopet står för det område i livet vi kan tänkas få en riklig skörd, när Jupiter passerar här sker magi och det är skördedags.
Önskar alla skulle få känna hur magisk och vackert det är att arbeta med Astrologi!

Ha en superfin vecka.
Charliee

Inga kommentarer: