tisdag 31 december 2019

Gott nytt år!


Jag önskar Mästarna däruppe Gott nytt och tackar de för deras aldrig sinande tålamod med oss långsamma, Jag önskar vänner, familj, kollegor och alla andra ett Gott nytt 2020, bästa ever!

 På gång: Plushealingutbildning 11+12 januari, läs mer här: här:
Astrologiutbildning, grund, vi går igenom stjärntecknen, planeterna och vårt födelsehoroskop, tre torsdagkvällar med start i januari, ring för info, 070-772 88 08

 

Ur ”Maria Magdalena och Maximin”

 

”Margareta såg intresserat på sin vän.

”Så du lämnar över uppgiften att skapa pengar till mannen?”, frågade hon.

”Jag förstår vart du vill komma”, svarade Brigit och såg ned i marken.

Margareta såg vredgad ut.

”Vad händer när du inte tar ansvar för att tillverka pengar?”, frågade hon.

Brigit såg upp.

”Jag har alltid varit arg på pengarna, jag har tyckt att de är ovärdiga, ett fult maktmedel, men det är ägaren till pengarna som kontrollerar, förtrycker och styr över andra. Nog har jag förstått det förut men jag har aldrig insett min egen roll i det hela, jag har inte tagit ansvar, jag har inte lagt mig i. Jag har inte tagit reda på hur pengar skapas, jag har inte ens tänkt tanken att jag skulle kunna tillverka pengar, därför behövde jag få synen av smeden.”

De satt tysta en lång stund.

”Döm inte dig själv”, sade Margareta. ”Det handlar om en prägling, en kollektiv undertryckt känsla som sitter i många kvinnor samtidigt, sedan urminnes tider har mannen varit den som har jagat födan och fördelat den i gruppen, för honom är det enklare och ligger närmare till hands att ta ansvar för försörjningen av gruppen. Man skulle kunna säga att det ligger i hans natur men sanningen är att när ett beteende har upprepats tillräckligt många gånger, har det skrivits in i mänsklighetens DNA, i människans gener. Detta går att förändra och överbrygga, men kvinnan behöver vakna och se igenom sina mönster, hon behöver 162

 

granska sig själv från topp till tå och bli medveten om vad hon kan göra annorlunda, framför allt så handlar det om ansvar, återigen detta skuldtyngda ord som getts en tråkig klang.

Vi behöver ta ansvar för våra egna kroppar, vår energi och sexualitet, för våra liv och skapandet av samhället. Vi behöver ta ansvar för att skapa struktur och system som gynnar oss och hela mänskligheten, ansvar är nyckeln och befrielsen, man kan inte lämna över ansvaret till någon annan och sedan klaga på resultatet man får.”

Margareta tog en lång paus. Hon suckade.

”Det är viktigt att kvinnan inte härmar mannen och skapar ett samhälle byggt med samma pålar som han har använt sedan urminnes tider, det har inte fungerat, hon behöver frita sin egen kreativa ådra och använda sina egenskaper för att skapa grunden till någonting som kan vara en evighet. Hon behöver följa den kärleksfulla visdom och integritet som finns under hennes lager av värdelöshet, förminskning och utanförskap. Hon behöver befria sig själv och dra mannen med sig, hon behöver använda sin list, intuition och kraft, sin sanna sexualitet, grunden till det femininas storhetstid på jorden.”

Inga kommentarer: