tisdag 24 mars 2020

Älska din andning.

Kärlekens lockdown, älska din andning. Andetagen kan vara ljusa, höga och nå hela universums omfamning, speciellt när man har kommit åt en blockering, ett beslut taget någonstans under vägen som handlade om att vi skulle hålla tillbaka vår andning, det lilla barnet klarade inte av en situation och beslöt sig för att dra sig tillbaka. Dra sina andetag tillbaka, jag är värd att andas, jag är värd att andas, jag är värd att andas. Jag är värd att leva. Jag omfamnar mig själv i andetagen, skapar en bro till himmelriket, stannar i kroppen och andas genom dagen, jag iakttar min andning. Jag har beslutat mig för att andas genom alla möten, släppa stressen, rädslan och andas i stället, när jag slutar andas, när jag inte hör mina andetag vaknar den andlige detektiven i mig och jag spårar dem, vart tog de vägen, varför upphörde jag andas medvetet. Sedan känner jag känslan som skapade avbrottet och fortsätter älska med alltet. Vad kan vara viktigare i dessa tider, att påminna varandra om, en äkta kärlekshandling mot sig själv, och de sina, andas för jorden och mänskligheten. 





Inga kommentarer: