onsdag 4 juni 2014

Brev till Gudrun Schyman

Jag är en kvinna som arbetar med människor, personlig utveckling, coachning och healing. Jag har tagit fram en egen healingform och utbildar Plushealingterapeuter. Jag arbetar mycket med kvinnor, undertryckta känslor och präglingar. En prägling är en kollektiv undertryckt känsla som sitter i det undermedvetna, en programmering kan man säga. Jag arbetar med att sprida kunskapen om kvinnors präglingar, jag brinner för detta eftersom att jag tror att detta är den kvinnliga frigörelsen steg 2, då kvinnor får insikt om vad det är för något som hämmar hennes möjligheter att skapa på samma eller likvärdiga arenor mannen. Ta lika stor plats. Den första präglingen som sitter i det kollektiva undermedvetna hos många svenska kvinnor säger: "Jag är inte lika mycket värd som mannen". Hon känner den inte, hon vet inte ens om att den finns där men den hindrar henne från att ta plats och att skapa lika stort som mannen, hon går in i undergivenhet så fort som han kommer in i ett rum, hon skapar inte banker t.ex. Denna prägling sätter stopp för oerhört många kvinnors kreativitet. En del kvinnor blir utåtagerande, de "attackerar" mannen, de vill ha sitt värde ifrån honom. Men befrielsen och friheten kan endast komma inifrån henne själv. Andra präglingar säger: "Jag är inte lika viktig som mannen", "Mitt arbete är inte lika viktigt som mannens osv. Det är otroligt viktigt att alla kvinnor får insikt om och lär sig hur de skall släppa dessa programmeringar som sitter kvar i kvinnans undermedvetna efter tusentals år av förtryck. När vi släpper präglingen som säger: "Jag är inte lika mycket värd som mannen", frigörs en otroligt stark vilja att manifestera hos kvinnan. Den är det viktigaste som vi kan söka efter just nu, när viljan att förändra samhället finns hos kvinnor, kommer hon att förändra det. Hon kommer att ta sitt ansvar och skapa nya lagar, strukturer och finanser som passar henne. Hon kommer inte längre att behöva "ta" sin plats från mannen, hon kommer att skapa den själv. 

Det finns en till prägling som är oerhört viktig att släppa för den svenska kvinnan som sitter i det undermedvetna och säger: "Jag tar ansvar för mannens sexualitet". Den gör att det inte blir ett ramaskri över de ökade våldtäkterna, den gör att kvinnor förtrycks som modeller, i porrfilmer och många kvinnor reagerar knappt, hon är så van att ta ansvar för mannens sexualitet. Hon ser på sin egen sexualitet med en "manlig" lins. Med samma lins som samhället ser på henne. Hon tar inte fullt ut ansvar för sin sexualitet, hon är medberoende till mannens. Även om hon förstår det här med huvudet så arbetar präglingen som skapar det invanda beteendet emot henne, hon tar inte ansvar fullt ut och kräver en annan syn på hennes sexualitet.

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om detta men försöker göra det så kortfattat som möjligt, jag skulle gärna vilja komma på ett av era möten och informera om präglingarna och hur vi skall gå till väga för att släppa dem. Jag hoppas att mitt arbete kan intressera dig och att jag kan bidra med viktig information och insikter för kvinnans frigörelse i Sverige. Hör gärna av dig till mig om du vill ha ett möte.

Med vänlig hälsning Charliee Lek
plushealing@hotmail.com  070-772 88 08 

Inga kommentarer: