lördag 14 juni 2014

Två fristående stycken ur min bok som jag skriver på:

Jag har ansvar för min egen död, jag har ansvar för att ge av mig själv till mänskligheten, jag har ansvar för att ge av mig själv till min själfrändes rena dyrkan, jag är tacksamheten som kan ta mig hem till Sirius. Jag är makten över materien och jag kan blomma alldeles utav mig själv, jag är en blomma som har varit förutbestämd att leda min egen sexualitet, i min egen sexuella integritet till landet och rikena bortom. Till Kristusljuset gyllene strålning och rustning av guld, till havsanemonerna som är lika nakna lysande och sköra som jaget är när det börjar närma sig Kristusjaget och ledarskapet. Landskapet som breder ut sig i förvandlingen och i förändringen, föryngringens sköra landskap, lyser upp bland tundra, öken, savann och skogsbränder. Det krävs skövling av regnskogar och av eterkroppar för att skogen skall kunna ta ett nytt steg in i evolutionen, för att du och jag skall kunna brinna och för att du och jag skall kunna minnas hur vi tog oss till Nangiala eller till Jobs i sjunde Mosebok. 

Här och nu finns egentligen ingenting annat än upplevelsen som min själ har, kontakten som jag har med min dator är kontakten som jag har med min far eller mor. Alla störningar som upprör mig är alla störningar från en bruten kontakt, en bruten helhet, som finns i mitt inre. Känner jag mig välkommen hos min mamma och pappa, känner jag mig välkommen överallt. Känner jag mig som en fullvärdig medlem av min fysiska familj, känner jag mig delaktig i gruppen överallt. Om min mamma och pappa vill vara med och leka med mig, om min mamma och pappa bistår mig med de verktyg som jag behöver för att leka loss ordentligt, så får jag också möjlighet att delta i samhällsspelet utan alltför mycket motstånd. Har jag sedan en mor och far som bekräftar mig, som ser mig och som uppskattar mina vilda fantasier, så är risken stor att jag faktiskt blir en framgångsrik medlem av vårt samhällssystem.
För framgång i kärleksrelationer krävs lite mer, närvaro, kärlek, smek och kel, det krävs att jag får känna mig vacker, fin, älskad och berörd nästan varje dag!



Inga kommentarer: