måndag 24 november 2014

Deadline 31 Dec 2014

Jag har inte bloggat på ett tag har haft fullt upp med att slutföra skrivandet av min bok, finns lite kvar att rätta men hoppas att den blir klar innan jul eller i alla fall innan den sista december som jag har satt som en deadline. Lite beror ju också på korrekturläsaren förstås, som för övrigt är en underbar väninna som troget har kämpat vid min sida för att lyckas genomföra det här projektet, jag är allt en lyckans lysande ost! Lite skönt känns det att slutspurten börjar närma sig, jag har aldrig skrivit en bok förut, (jag har gett ut två diktsamlingar), så det har varit mycket som jag har fått lära, språket har utvecklat sig, hoppas jag, det har varit svårt ibland då poesin har velat fram att hålla den tillbaka och försöka omvandla den till ett poetisk berättelse i stället för rim och verser. Nu hoppas jag att jag kan väcka liv i min blogg igen, en skön uppdatering och en nystart i och med avslutningen och inför den sista månaden på det gamla året. Känns välkommet och ingen vet vad livet har i beredskap för oss! Ljus, hopp och kärlek.

Inga kommentarer: