onsdag 17 oktober 2012



Jag har längtat hela dagen på att jag skall få komma hem och skriva på min blogg! Nej, inte riktigt så, men utmanande och spännande är det att jag ännu en gång och återigen har bestämt mig för att dela mina känslor, tankar och ord i denna form på nätet. Såvitt jag vet så är det ingen som följer och läser denna följetong, jag har ju hitintills bara publicerat dikter på den och inte så många människor tycks vara intresserad av dikter. Hoppas dock kunna ändra på det då jag insisterar på att mina tjusiga mästerverk både inspirerar och bidrar med helande energi till var och en!
Jag tror på mina dikter och var konstnär som tror på sina verk, har kommit en bra bit på vägen. Jag har någonting att berätta. Jag är vägen. 

Idag har jag varit på Vattumannen och sällskapat med en underbar Vattuman som pratar franska och som också blev min översättare då jag gav en session till en fransktalande kvinna. Insikter och bekräftelse kom i och med att jag öppnade mina sinnen för det vackraste språket av de alla, tack till min kära Vattuman! 
Annars är det väl engelska som jag borde fokusera på nu med New York som väntar och allt, känns bara så stort, ofattbart och ballt helt enkelt. Tänk att min nyfunna väninna kom hela vägen från New York till Vattumannen för att hälsa mig välkommen till hennes hem, på landet utanför det stora "äpplet".            

Denna synkade sammanstrålning ägde rum dagen efter att jag hade tagit beslutet att åka dit. Utan varken mål eller medel för färden. Och för att tala om ännu mer sammanträffanden så upptäckte jag på facebook att hon är född dagen efter mig. Och ikväll så ringde en klient som är född dagen innan, det börjar att brännas känner jag. Detta hör till ovanligheterna. Jag har studerat astrologi i flera år nu och samtliga tecken brukar invadera min omgivning i synkade "attacker", när jag behöver lära mig någonting. För det mesta handlar det om jorden, vattnet, luften eller elden. Eller om energin från planeterna. Ofta de motsatta förhållandena eller de som jag har svag påverkan från och måste lära mig att stå stabilare i. Men nu väger vågen lika. Jag har någonting väldigt vackert att lära tror jag. Spegelbilden har kommit närmare.. Gäsp! Trött ikväll. Lång euforisk och lycklig dag. Kram och God natt och Bon voyage!

Inga kommentarer: