söndag 21 oktober 2012

Jag har rätt att vara älskad SOM JAG ÄR.

Jag har rätt att vara älskad som jag är, även fast vi två inte är lika som bär. Jag har rätt att vara älskad när jag är i sanning, när jag är mitt i blomsterdun vita fjun och fina fjädrar. Omsluten, innesluten och känslig som få reagerar jag på allt det där som får andra att gå. Uttrycksfull, fulländad och nyckfull som naturen skapat mig och som jag är i alla min känslor respekterar jag mig själv och min kropp, sätter gränser och regerar som en drottning på tron. Vackra känslor som lycka och glädje men också rädslan, skulden, skräcken och ja räck mig gärna din hjälpande hand och trygga storslagna storstads famn när jag darrar som ett asplöv och virvlar i vinden. Men försvinn inte bort när jag stöter dig ifrån mig när jag respekterar och rannsakar mig själv inifrån och släpper fram sanningen om mig själv som ljus som vill ut, så att den otroliga vandringen i mörkret kan få ett slut.

Inga kommentarer: