måndag 23 december 2013

Idag firar jag dig.

Mitt hjärta sjunger för dig konungarnas kung, jag har blickat ut över horisonten och kan än en gång vara i ungdomens dagar. Du ledde mig rätt och jag förstod först då hur stor du var. Du är med mig överallt fastän jag inte kan ha dig kvar. Du är större än störst och jag själv diar fortfarande vid moderns bröst. Du dog på korset för min skull, broder av bröder och sonen av söner. Jag förlät och föddes på nytt då jag accepterade att du var ingången till evigheten. Du gjorde mitt hjärta tillgängligt för var och en som vill ha evig frid. Du överlät Kristusmedvetandet som finns i var och en av oss och överlevde för all framtid. Du dog på korset för min skull, fastän jag var blind och stum av sorg. Och nu kommer du åter. Mitt hjärta sjunger för dig konungarnas kung.

Inga kommentarer: