onsdag 4 december 2013

Karma.

Karma, jag tror på karma, både när det gäller mig själv personligen men också när det gäller mitt land. Jag tror inte att man kan bete sig hursomhelst, varsomhelst och förvänta sig att ens handlingar inte skall komma tillbaka till en själv. Eller mot ett land om det är ett helt kollektiv av människor som utför förnedrande eller förtryckande handlingar gentemot en annan befolkning. Jag ser också kopplingar till att om ett land förtrycker sina kvinnor, om kvinnans sexualitet förtrycks, så mår ofta hela landet väldigt dåligt. När man tittar på länder som säljer sina döttrars och kvinnors sexualitet så ser jag ett direkt motstånd från Moder jord. Jag tror att kvinnans sexualitet är i stark förening och förankring till jorden och materien. När kvinnan är fri och i synkronisering med sin sanna sexualitet beskyddar hon också jorden då hennes energi står i direkt kontakt med den. När hennes energi kapas och rycks upp med rötterna förlorar vår moder det beskydd som hon så väl behöver. När jag bodde i Asien kände jag en man som tittade på de svenska män som köpte unga thailändskor med avsky i blicken och han sade: "även om de tror att de kan bete sig själva hursomhelst nu när de har kommit hit så kommer de inte komma undan sitt karma och det kommer att vara alla svenskar som får betala." Naturen tillåter inga människor att vara så här grymma, det skulle kunna vara deras egna döttrar. Du kommer att få se, en jättevåg kommer att spola bort allt det här, havet kommer att hämnas. Jag trodde inte på det här men han sade att alla många thailändare vet om det här, det händer minst en gång vart 100 år. Och det var ju vad som hände sedan, jag undrar hur många svenskar som kopplar ihop det här med hur våra landsmän faktiskt har handlat och behandlar andra i detta främmande land? Vissa säger att karmat slår till snabbare då vi är utomlands och långt borta från det kollektiva svenska medvetandet. Jag tänker också på tyfonen i Fillipinerna, de dras ju med samma sexistiska problem med sina döttrar, männen vill äga och sälja sina döttrars sexualitet, den naturliga kopplingen och beskyddet till jorden försvinner. Människan finner sig maktlös mot moder jords frisläppande av negativ energi.        

Inga kommentarer: