fredag 29 november 2013

Jag är i friheten.

Jag är i friheten att skapa i mitt eget land. Här är jag först och störst, en outsläcklig törst och önskan om att brinna större, starkare och skapa oreda, en mer färgsprakande brand i orange och violett för alla utleda. Jag kliver ytterligare ett steg uppåt i trappan, knyter nya vänskapsband och drar kappan närmare kroppen och myser med månen. Min mamma har varit här hela tiden, hon har inte lämnat mig, det var jag som slutade amma och lyssna på henne i vinden. Det var jag som slutade tillbe min själ, slutade att lysa och leda min egen sexualitet. Jag kan ändra riktning och jag kan vara väl bemött men jag kan inte ta tillbaka den kreativa explosion av energi som redan har fötts, de eroderade mönster av evolutionens och revolutionens känslor som står för dörren. Jag säger välkommen in i vänlighetens varma och vänskapliga vibration. Som är någonting helt annat än en vass och vriden vetenskaplig tradition.  

Inga kommentarer: