fredag 15 november 2013

Jag kan ha dig, jag kan äga dig.

Jag kan ha tillståndet av att "må-bra", jag kan ha tillståndet att vara eftersökt, eftertraktad av miljoner läsare och knapptryckningar på Internet, jag är inte längre förföljd med risk för att ta mitt eget liv eller för att få en annan man, människa eller hund att ta sitt liv. Jag är inte risken att förlöjligas, förminskas, hånas eller för att trånas efter av karlarna som bara vill ta av mina trosor inför miljontals systrar och bröder på tv-apparaterna världen över. Så släpper jag mitt motstånd.

Jag kan ha tillståndet av att: "må-bra", att spegla störst utan att vara dryg och blyg, fri från oviljan att leda människor, då det fria valet och den fria viljan fördes bort i dammet under hovar och vapenhot i Samarkand. Jag kan välja att vara fri från skulden som jag kände mig skyldig att bära och nära.

Jag kan välja att ha och att äga:  "Jag-mår-bra-", jag är inte tokig som tror att jag kan "må- bra", att jag kan vara där högst under din himmel var dag, stråla och lysa. Skulden kan betalas just precis på detta sätt, att synas. Jag var en dåre som trodde att jag kunde betala min skuld med lidande. Jag kan ha dig. Jag kan äga dig: mitt "må-bra"-tillstånd. Så kräver jag min framgång.  

Inga kommentarer: