fredag 5 juni 2009

Längtan.



Låt vår längtan bli vår ledstjärna,
vårt hopp i mörkret och vårt syfte.

Låt oss inte förlora en enda dyrbar minut,
i sökandet efter vår heliga graal
och efter vår innersta eld.

Längtan leder oss rätt,
i sökandet efter sinnligheten,
skönheten och sannningen.

Längtan att kommunicera
med världen som vi en gång kom i från,
tidlöst, andlöst och viktlöst,
fria och ljusklara vibrationer.

Ge mig min längtan nu,
ge mig mina himmelska ord,
låt mig få beskriva ljuset,
så att symbiosen föds
av den himmelska kompositionen.

Låt mig få lyssna inåt och uppåt,
låt mig få sträcka mig längre
och ända dit bort,
där ljuset, trösten och glädjen
strömmar igenom till oss.

Låt mig få söka visshet och mjukhet,
i min kärkek till dig,
låt mig få visa dig vad längtan är
och hur vi kan återvända dit.


Gudinna låt mig få känna dig nu,
känna dig genom mig själv,
genom den heliga, ståtliga inre port
som vi kallar för evighetens.

Och när jag senare identifierar
min längtan på stjärnhimlen,
finner jag att samma energi
som finns där, också finns här.
Jag är universum,
som söker efter sig självt.

Universum som trots tyngdlag
och fysisk begränsning,
blickar ut igenkännande,
utöver sig självt och utöver alltet.

Längtan energi är en ändlös historia
som går på autopilot,
och är inställd på att förena,
förverkliga och förstå sig självt.
Längtan för oss hem igen.

Längtan bär oss på sin allra vitaste,
lenaste och vildaste häst,
som vi måste släppa taget om allt,
för att kunna följa och smälta samman med.

Det här är inte bara en lek
eller en barnslig dröm,
det här ä r en lek,
och det här ä r en dröm.





// Charliee

Inga kommentarer: