måndag 27 augusti 2012

Maktens ring.

Jag har rätt att vara i makt tillsammans med människor från den undre världen, från den övre världen, från ö-världen och välfärden. Jag har rätt att vara i makt tillsammans med den som jag har nära men då förändras min biologiska klocka och jag förvandlas från docka till man, fy skam, och jag ser plötsligt världen ut genom mitt högra öga medan min vänstra förblir tomt, tyst och livlöst. Och vad skulle då en ungmö som jag kunna göra, jo, jag kan taga mig en fager mö, att leva i balans någon annanstans och ingen kan mig störa, från att leva i denna gudomliga pakt för att bevara denna ursprungliga makt. Och utan maktens ring är jag föga rik i anden, jag som tog emot facklan som brann och bar den längs hela stranden. Är det celibat och singelskap som gäller för en syster i själen som jag? Spelar det överhuvudtaget någon roll då vi har släppt all kontroll och tar emot kärlek från alla människor? Jag är makten i mitt liv och jag drar till mig alla människor, alla situationer, konstellationer, subventioner och ordinationer . Jag drar till mig lycka, olycka, kärlek och hat, beroende på hur mycket jag renar och rensar under mitt tak. I mitt bo, mitt hem och min kropp, flaggan vajar fortfarande på bergets topp, maktens härlighet breder ut sig och vart jag än går, så är jag hemma just exakt precis här.

Inga kommentarer: