tisdag 2 juli 2013

Jag vill älskas i frihet.

Du har inte kommit tillbaka, du har aldrig lämnat mig, du har aldrig varit försvunnen eller bortsprungen, segern har alltid varit vunnen, som en jublande ros utsprungen, du har alltid vilat här hos mig. I min tro och vid min tron. För när allt kommer omkring så kan jag aldrig äga dig, jag kan inte ens ha dig och framför allt så kan jag inte ha dig så som jag hade dig förut, så som jag hade dig förut. Jag hade dig inte då heller. Jag kan inte ha eller äga dig, jag kan inte ha ett förhållande med dig men jag kan träffa dig igen, i nuet om ödet vill, och då kan jag ge dig allt det där som jag själv vill ha. Jag vill att någon skall se mig, röra vid mig, komma mig nära och lyssna på mig. Se mitt ljus, känna min energi, känna med mig, låta mig komma in och ta emot mig. Jag vill att någon skall känna med mig, se mig i min utstrålning, se mig som själ, jag vill att någon skall finnas där och stötta mig när jag behöver, jag vill älska för jag vill veta hur man gör. Jag har aldrig lärt mig att älska någon i närhet, dagar fyllda av ärlighet, sanning och respekt. Jag vill att någon skall hjälpa mig att eliminera det som ligger i vägen för sann kärlek, de programmeringar som säger att kärlek, sanning, lycka och sex på något sätt skulle kunna vara skadligt för mig. Jag vill detsamma som du. Jag vill älskas i sanning, kärlek och frihet. Jag kan inte ha dig. Någonsin.

Inga kommentarer: