torsdag 26 mars 2015

Matriarkat och Patriarkat är samma sak.

Ja, herregud vad jag har skrivit! Skrivit och skrivit och läst, om och om igen! Jag trodde aldrig manuset skulle bli klart, det är det väl egentligen inte nu heller men jag har i alla fall lämnat över det för korrekturläsning. Kommer antagligen bli så att jag läser det en gång till, sen hoppas jag få se om fler är intresserade av att läsa, om den sanna sexualiteten, den som kommer inifrån. Om den sexuella källan, Maria Magdalena energin, hjärt och själs orgasmer och om präglingar som finns i många kvinnors undermedvetna. Om allt det som jag brinner för, att förändra världen genom att förändra mig själv,  förändra samhället genom att ta mer plats i det, göra min röst hörd genom att lyssna på min egen. Befria mig från mitt eget inre förtryck, acceptera att Patriarkatet och Matriarkatet är samma sak, de maskulina och feminina energierna finns inom oss och de är lika mycket värda. Vi kan aldrig ta någonting från någon annan, vi kan aldrig ta vårt värde av någon annan, vi kan bara erövra vårt värde inom oss själva. Så kan vi förändra världen.



Inga kommentarer: