onsdag 12 april 2017

Lilith, Ceres, Juno, Pallas Atena och Vesta.

Jag har studerat asteroider, som också kallas för dvärgplaneter, Kiron har jag använt mig av ett tag men Lilith, Ceres, Juno, Pallas Atena och Vesta är nya feminina spännande bekantskaper. Som vanligt har jag blivit smått besatt, vilket jag tror är ett måste för den som vill komma vidare inom astrologin..
Ceres var en syster till Jupiter, Juno var Jupiters maka, Pallas Atena hans dotter och Vesta en annan syster. Det är den feminina familjen av Jupiters hus, de bortglömda Gudinnorna. Det är så häftigt att lära sig mer om dem, arbeta med dem, släppa in deras energi och forska i vilka placeringar de har i födelsehoroskopet, och vad det står för.

Jag planerar en kväll efter påsk där vi bjuder in dessa Gudinnor, utforskar deras energi, essens och placering i horoskopet, och i oss själva. Passar för dig som redan har fått ditt födelsehoroskop med de "ordinarie" planeterna tolkat.
Vi bekantar oss också med Lilith, asteroiden, Black moon Lilith och Dark moon Lilith, de sistnämnda säger något om hur vi ser på vår sexualitet, våra föreställningar, förtrycker vi någon energi, håller tillbaka, har vi känslomässiga sår?

Hojta till om intresse väcks. Glad Påsk!



Inga kommentarer: