måndag 11 maj 2015

Mellan tid och rum.

Jag har haft en kärleksgudinna sovandes hos mig i ett par dagar, samtalen, närvaron och skratten har flödat liksom insikterna och frågeställningarna. Den sanna sexualiteten kommer inifrån är vi överens om, ingen man kan vägleda oss till den, vi kvinnor måste ta vårt ansvar över vår sexualitet själva. Vi måste lyssna på och följa den inre rösten, känna våra känslor i den sexuella kanalen och vara kreativa, uppleva oss själva med ömsinthet och nyfikenhet. Det har känts så skönt att möta denna Gudinna som skriver och pratar i samma termer som jag, som är i kontakt med den vibrerande sexuella kanalen fri från ilska, skuld och skam, som står i direktkontakt till Moder jord. Som bär och när sig själv. Min väninna och jag har varit med hennes sportbil till Dalarö och upplevt naturen, vilda och fria vid havet, vi har vandrat i hemkommunen, stött på huggorm och mött oss själva i de sårbara och levande barn som vi är. Vi har upplevt nuet och det förändrade medvetandetillståndet på ett trottoar café intill en bilparkering, vi skrattade oss lyckliga och fria. Vi är mellan relation sade vi, mellan tid och rum. 


Inga kommentarer: