söndag 11 november 2012

New York.

Jag bor utanfor New York on the countryside and I fullkomligen alskar det. Katarina som jag bor hos har tva sma barn som ar fullkomligen adorable! Jag alskar att prata, lyssna och lasa engelska och som det kanns nu sa kommer jag nog bara hem far att hamta min son sen flyttar vi over here. Manniskor ar kanske grunda eller ar de det? De ar i alla fall valdigt vanliga, trevliga och gastvanliga. Pa denna korta tid har jag mott fler spontana spannande moten an vad jag har gjort hemma under far more longer time. En kvinna som jag borjade prata med over lunchen idag tyckte att var konversation var sa intressant att hon insisterade pa att bjuda pa min nota. Nar hande det hemma sist? Just det aldrig.. Loven har fallit och har ar allting storre an hemma i Sverige, stora trad, stora hus, stora vagar, stora ekorrar och storre shoppingcentra och pa landet dar jag bor finns bjornar som springer runt i skogen. Exotic. Jag har inte varit inne i New York city forutom nar jag kom hit, an sa lange har jag hallit mig i smastaderna har ute, Poughkeepsie, Tarrytown, Rhinebeck, mysiga sma stader dar jag umgatts med ortsbefolkningen, gatt pa gallerier och fikat deecaf. Jag gav min forsta initiering pa Amerikansk mark igar och det kandes speciellt forstas och igenkannandet av min klient som ar fodd dagen efter mig, en true spegelbild har pa andra sidan av Atlanten. Den kanslomassiga processen fortgar och sorgen efter  separationen river upp ett gammalt olakt sar fran forr i tiden som gor ont och stundvis kanns svart och orattvist att behova deala med.. Vill slappa in karlek, massor av karlek i hjartat med eller utan partner, med eller utan sorg. Bara vara med massor av karlek men ibland behover sorgen fa laka ut och allt fa vara precis som det ar. Tack Katarina och tack Gud, for nu har du visat annu en gang att nar det lagre jaget slapper sina idiotiska planer och pahitt sa kan far more intresting och incredible things happen! Miracles of true love. In i det oppna hjartat. Du och jag. Varje dag.

Inga kommentarer: