tisdag 8 april 2014

Flodvågen.

Hej! jag har inte bloggat på ett tag nu vet inte vad som händer, jag försöker skriva i min bok och så skriver jag inlägg i människan i fokus gruppen på facebook. Mycket lite poesi har det blivit på sista tiden. Skall försöka bättra mig på den punkten och kanske närvara på någon poesi afton så att jag får lite ny energi och inspiration. Det händer en hel del överallt omkring och det jobbas med alla våra motstånd och rädslor. Det är ingen som kommer undan men jag tror att de flesta utav oss försöker på det ena eller på det andra sättet. Men, som sagt, vi skall fram som de vi är, de finns ingen genväg. Och vi måste stå stora, stadiga och kraftfulla i sanningen. Det som känns rätt inifrån. Jag har arbetat mycket med A Course of Miracles, både i boken från utsidan men också i "boken" som kommer inifrån. De stämmer mycket överens. När jag fick min första stora kundaliniresning länkade jag, (mitt sinne) samman med Guds vilja på insidan, och samma sorts kunskap eller lektioner som jag får av A Course of Miracles från boken, fick jag också innan/ovan i från. Att ha övergett sin lägre vilja till att länka samman med den Gudomliga viljan är det skönaste, tryggaste och mest avslappnande Yogiövning som jag kan tänka mig. Då behöver jag inte oroa mig det minsta för att vara fel, göra fel eller att egot tar över. När jag länkar samman med Guds vilja är det en hög frekvens och jag överlämnar mig totalt. Det som följer är kraft, kärlek, mod, flöde, vilja, ja en riktigt stark vilja och flöde. Då länkar jag samma med de andra själarna som kämpar i Guds namn. Som inte överger sitt sanna jag fastän det är normen för tiden vi lever i. Men nu skiftar medvetandet hos många, nu stundar ljuset och vi tar oss över till andra sidan. Kaptenen ror i land båten ännu en gång. Jag tror att det är ett stort skifte i materien just nu, vi är många villiga som ger det som vi kom hit för att åstadkomma. Flow.

Flodvågorna kommer för att flöda över ännu en gång, det är sötma, salt och sanning i översvämningen. Vattnet är spegelblankt, grönt och grumligt på samma gång. Jag ser själens spegel. Alger och lite annat skräp. Men precis där i stormens öga, i blickpunkten av flodvågen, ser jag rakt igenom och jag vet att jag har hamnat rätt. Jag blir sådär våldsamt törstig av något läskande och övernaturligt vackert och skönt. Befruktningen i närheten och synligheten. Manifesteringen. Barmhärtigheten i ljuset som kommer när vågen sköljer över mig, spolar av mig de sista spillrorna av sorg som finns kvar. Nu är jag allsmäktig.

Inga kommentarer: