onsdag 20 december 2017

Lektion sju.

Du duger, du är älskad som du är, innan du gör om dig, tränar eller lägger på make-up, du är värd att älskas, du förtjänar att älskas. Faktum är att de båda sistnämnda affirmationerna, jag är värd och jag förtjänar, är de mest kraftfulla: te.x. "Jag är värd att älskas och dela mitt liv med någon, jag är värd att dela mina känslor med någon." "Jag  förtjänar en varm, kärleksfull själ vid min sida som älskar mig för den jag är." När du talar till din spegelbild talar du i du-form, te.x.) "Du är värd att älskas, hänge dig fullt ut i tvåsamhet, lära, älska, dela kärlek, närhet och sexualitet."
Jag/Du är värd och jag/du förtjänar, är de påståenden som behöver programmeras i "hårddisken", ditt undermedvetna, kanske fick du andra signaler och programmeringar i din barndom och nu behöver du ändra på det.

Din längtan tar dig dit du vill. Släpp fram längtan, hänge dig till längtan.



Inga kommentarer: