lördag 16 december 2017

Lektion tre.

Lektion 3. Viljan.
Ta reda på vad du vill innerst inne, som jag sagt tidigare så är det du vill idag kanske inte detsamma som för fem år sedan. Du säger att du vill ha en relation, men är du verkligen säker på att det är det du vill ha? Kanske vill du tillfredsställa något behov som du tror att du behöver en partner för att göra? Träna på att vara i kontakt med viljan, som är en kraftfull energi och vibration, när vi är i kontakt med viljan och kör på det vi vill, blir vi ofta framgångsrika i det vi gör. Viljan är en stark drivkraft som leder oss rätt. Sök efter viljan genom att ställa ja och nej-frågor till dig själv genom dagen, "Vill jag ta en promenad, lyssna på musik eller läsa en bok, träna, resa eller byta arbete? Lyssna sedan på svaret som kommer inifrån kroppen/hjärtat, inte från huvudet, det är egot som kommer göra allt för att separera dig från din vilja, från sanningen, kärleken och ljuset. När du väcker din vilja, kan det bli tydligare vad du egentligen vill ha, vilka behov du egentligen vill tillfredsställa, kanske uttrycker själen: "Jag vill vara nära mig själv, jag vill vara kreativ, känna längtan, glädje och kärlek, jag vill lära mig själv någonting nytt. Och du kan börja tillfredsställa dessa önskemål i stället för att projicera din längtan efter att en partner skall tillfredsställa dem åt dig. Då du är på rätt väg och ger dig själv allt det du drömmer om på djupet, då du är i kontakt med själens sanna vilja i stället för egots projektion, faller alla bitarna på plats och ditt högsta syfte och/eller en kärleksrelation kan uppenbara sig. Bestäm dig för att få direktkontakt med själen och viljan, träna målmedvetet, det vi vill på riktigt manifesterar vi, vår vilja är Guds vilja. Vår vilja är inte separerad från Guds vilja, alltså blir det bingo då vi tar ansvar för vår vilja.

Inga kommentarer: