fredag 29 november 2013

Hon är född fri.

Om det finns något som alla vet, som egentligen inte är någon hemlighet skall jag ändå fortsätta tiga, vara tyst och inte säga ett knyst? Utan att belysa problemet kan jag inte göra någonting åt saken och under de dyrbara kläderna är kejsaren väldigt naken. Han skyddar sig mot skuld och skam för vem vill väl komma fram och vara den nya tidens väktare som väcker frågor som kräver engagemang. Nej, vi lämnar allt tills det faller, jag kan inte få nog av Husby kravaller och vill inte tala högt om hur jag integrerar och inspirerar en främling så att rättighet och skyldighet kan ljuda lika enligt lagen. Jag kan inte tala om för en främling att jag vill att han skall respektera mig, sin egen kvinna och sin dotter när de kommer till mitt land. För jag har dömt ut mig själv som rasist eller fascist, allting är så himla trist, och risken finns att jag samlar i hop alla som kommer till mitt land och skapar ett nytt Auschwitz. För precis så djävla hatisk, manisk och kaotisk är jag. Jag kan inte lära ut mitt sätt att respektera kvinnan eller barnen på för jag är redan brottsling i mitt eget land, förmodligen har jag onda avsikter och går i SD:s ledband. Jag kanske blir avskydd, baktalad och bespottad. Ja, hur gick det nu med tysthetslöftet, jag skjuter vilt med pennhölstret som jag har vid höften: Jag har rätt att älska med vem jag vill, gifta mig med vem jag vill och gå genom parken i förorten på natten. Jag har rätt att se min dotter respekteras av gängen och i skolan, jag har rätt att låta henne ta del av den värdefullaste skatten: Hon är född fri.

Inga kommentarer: